Fortsatt stark kundnöjdhet trots tuffare tider
Stort tack till dig som har tagit dig tid att svara på vår kundundersökning! Det är väldigt värdefullt för oss att få ta del av dina synpunkter och de hjälper oss att utvecklas.
Årets undersökning visar att kundnöjdheten har gått ner en aning för första gången på sex år. Samtidigt klättrar vi i rankingen – från plats 13 till plats 10 bland de 90 fjärrvärmebolag som deltar i undersökningen som utförs av Supportföretaget TMJ Group.
Vårt nöjdkundindex (NKI) landar i år på 78,25, jämfört med 80,1 förra året. Det är fortfarande ett mycket högt resultat och ett tydligt bevis på att våra kunder är genomgående nöjda med oss.
Villakunderna mer nöjda än någonsin
En extra glädjande nyhet är att villakunderna sticker ut i positiv riktning. Deras betyg har ökat från 78,3 till 79,63 och gör dem till våra allra nöjdaste kunder. Våra största kunder följer tätt efter med 79,43.
Styrkor vi ska bygga vidare på
Oavsett kundgrupp får vi toppbetyg för leveranssäkerhet, bemötande, kompetens, tillgänglighet och vårt arbete för ett hållbart samhälle. Det visar att vårt engagemang och vår vilja att lyssna in kundens behov och hitta gemensamma lösningar verkligen uppskattas.
Vad kan vi utveckla?
En del kunder som inte haft kontakt med oss på länge vill ha mer dialog. Andra önskar tydligare information om hur fjärrvärmecentralen ska skötas. Vi har även fått en del förbättringsförslag som rör hemsidan och kundportalen. Vi tar tacksamt emot alla synpunkter tar med oss dem i vårt fortsatta utvecklingsarbete.
Nästa års värmebudget nu i kundportalen
Nu finns din värmebudget för 2026 på ditt konto i kundportalen. Där ser du prognosen för nästa års värmekostnader och ert effektbehov.