X

Tack för din feedback!

Det positiva resultatet i årets kundundersökning sporrar oss att fortsätta jobba för att hela tiden utvecklas för att leva upp till våra kunders behov och önskemål.

Tack för din feedback!

Nyligen kom resultatet från årets kundundersökning och vi är så glada och tacksamma över att så många tagit sig tid att ge oss sin feedback. Att vi dessutom får så positiva omdömen värmer verkligen.

Häromdagen fick vi resultatet av årets kundundersökning – ett glädjande resultat som sporrar oss att fortsätta jobba för att hela tiden utvecklas för att leva upp till våra kunders behov och önskemål.

Allra nöjdast är våra företagskunder inklusive bostadsrättsföreningar där årets index är 76,2 jämfört med förra årets 71,3. Även våra villakunder är väsentligt nöjdare än förra året, 71,8 jämfört med 68,5. Indexet bygger på tre frågor som är gemensamma för flertalet undersökningar inklusive Svenskt Kvalitetsindex. Därmed blir resultatet jämförbart oavsett vilken leverantör man anlitar. Frågorna lyder:

  • Tänk på all erfarenhet som du har av Norrenergi, hur nöjda är du?
  • Tänk dig en perfekt värmeleverantör i alla avseenden, hur nära idealet är Norrenergi?
  • I vilken mån anser du att Norrenergi lever upp till dina förväntningar?

Leveranssäkerhet i topp

Leveranssäkerheten får toppbetyg, 4.8 av 5 möjliga! Bemötande, kompetens och hjälp vid störningar är andra områden där vi får höga poäng. Många anser också att vi agerar för ett miljömässigt och hållbart samhälle. Det gläder det oss lite extra eftersom det är en av våra hjärtefrågor sedan länge.

Ny samarbetspartner

Nytt för i år är att vi anlitat Supportföretaget TMJ Group som förutom oss har cirka 70 andra energibolag som kunder. De har en bra energikompetens och har tagit sig tid att lyssna på våra kunders frågor och funderingar. Något som har resulterat i 59 sidor kommentarer som vi ser fram emot att fördjupa oss i.