X

Snart kommer nya kundportalen

Snart kommer nya kundportalen

Vi är inne på slutspurten i arbetet med nya kundportalen! Målet är att hjälpa dig spara energi och få ännu bättre koll på din uppvärmning. I det nya verktyget finns flera möjligheter att jobba tillsammans för en ännu mer effektiv energianvändning. Den 24 september startar lanseringen.

Snart lämnar vi betaversionen bakom oss och går live med vår nya kundportal – en inloggad del av vår hemsida. 
– Med bara några veckor kvar till lansering lägger vi full kraft på att finslipa de sista detaljerna, säger Daniel Nyqvist, tjänsteutvecklare.

Nu blir det ännu enklare att hålla koll

Oavsett om du sitter med din surfplatta i soffan, vid skrivbordet eller på bussen med mobilen så är du bara några få knapptryck från att ha full koll. Allt du behöver göra är att logga in med bank-id på norrenergi.se och sedan ger första sidan snabbt en helhetsbild av statusen på fjärrvärmen i din fastighet. Du kan till exempel se månadens kostnad, om energianvändningen har ökat eller minskat, om du har fått en avisering för att något värde blivit högre än det ska vara – med mera.

Vill du minska energianvändningen? Börja i kundportalen

– Med den nya portalen får du hjälp att använda energin smartare. Med statistik och nyckeltal är målet att göra det lättare att se om olika åtgärder i fastigheten gett något resultat. Du kan snabbt se om något förändrats och det blir lättare att ringa in vilka insatser som gjort skillnad på er fjärrvärmeanvändning, säger Daniel Nyqvist.

Daniel Nyqvist Tjänsteutvecklare Norrenergi.jpg

Bjud in andra

Med vår nya funktion kan du nu själv kan bestämma vilka som ska ha tillgång till ert konto. Det kan både spara tid och göra olika samarbeten lättare. Är det till exempel inte du som har hand om energifrågorna i din fastighet? Inga problem – du kan enkelt bjuda in en engagerad medlem eller er förvaltare så får de tillgång till kundportalens verktygslåda. 
När ni startar upp kontot börjar det med att en eller flera personer på företaget blir administratörer. Sedan kan de dela ut konton till andra personer i företaget, eller till externa konsulter och förvaltare. 

Lanserar i tre steg

När lanseringen startar den 24 september så gör vi det stegvis under en treveckorsperiod. Skälet till det är att vi så långt det går vill säkra att kunna ge bra support till de nya användarna när de startar upp sina konton. 
Nedan hittar du lanseringsplanen:

  • 24 september – Företagskunder
  • 1 oktober – Bostadsrättsföreningar
  • 8 oktober – Villakunder

Utvecklat tillsammans med våra kunder

Flera av er har varit med och testat kundportalen under arbetets gång och vi vill skicka ett stort tack för att ni delat med er av synpunkter och idéer! 
– Er input har verkligen varit värdefull när vi utvecklat funktionerna i verktyget, säger Daniel Nyqvist.